Główna » Serwis

Serwis

Pomoc techniczna dla Klientów EasyPet

Poniżej podajemy najczęściej występujące pytania o obsługę i właściwe użytkowanie zakupionych produktów. Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, przygotuj numer gwarancji (zapytamy o niego w trakcie rozmowy) i skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 661 453 919. Obsługujemy wyłącznie Klientów posiadających numer gwarancji EasyPet. Pracujemy w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00. Zanim się z nami skontaktujesz sprawdź czy Twój produkt posiada sprawne baterie lub naładowane akumulatorki i czy załączona instrukcja do produktu nie wyjaśnia Twoich wątpliwości. Testując samodzielnie pracę swojego produktu zachowaj ostrożność i unikaj kontaktu z elektrodami obroży elektronicznych.

Najczęściej zadawane pytania – tresura psa – obroża elektryczna – montaż drzwiczek dla kota lub psa – forum doświadczeń

1. Bateria RFA-67 – nie wiem jak ją wymienić i wyjąć z czarnej obudowy
2. Mój system niewidocznego ogrodzenia chyba nie działa
3. Test pracy obroży antyszczekowej
4. Nie wiem jak ułożyć kabel w niewidocznym ogrodzeniu
5. Jak szkolić psa w systemie niewidzialne ogrodzenie
6. Moja obroża do tresury nie działa
7. Jak zamontować drzwiczki dla kota lub psa
8. Jak poprawnie założyć obrożę elektroniczną psu
9. Jak działają lokalizatory dla psów
10. Jak wysłać produkt do serwisu

Przewodnik: Nasze opinie i podpowiedzi – obroże antyszczekowe dla psów

Problemy z wymianą baterii RFA

Użytkownicy systemów marki PetSafe i SportDOG często spotykają się z problemem wymiany baterii i nieudaną próbą wyjęcia jej z czarnej obudowy. Dotyczy to głównie baterii RFA-67.

Bateria RFA-67 jest baterią, która została zaprojektowana w sposób, który zapewnia ochronę zasilanego urządzenia przed zamoczeniem lub zalaniem. Czarna obudowa baterii jest jej częścią i nie jest możliwe wyjęcie jej z tego plastykowego elementu.

Bateria RFA-67 jest oczywiście do dokupienia w naszym sklepie po kliknięciu na jej symbol obok. Poniżej prezentujemy film instruktażowy gdzie omówiono również sposób wymiany tej baterii na przykładzie popularnej obroży przeciw szczekaniu.

Wróć do góry

Problemy z systemami niewidocznych ogrodzeń

Większość centralek niewidocznych ogrodzeń posiada kontrolę obwodu kablowego ukrytego w obwodzie. Jeżeli centralka sygnalizuje przerwanie obwodu dźwiękiem i miganiem diody na centralce proponujemy w pierwszej kolejności sprawdzić czy na pewno jest to problem związany w uszkodzeniem kabla.

W tym celu odłączamy od centralki właściwy kabel wyprowadzony do ogrodu i w jego miejsce podłączamy krótki 5 metrowy odcinek kabla układając go w pętlę o możliwie dużym przekroju. Jeżeli po zamianie kabla na odcinek testowy centralka przestaje sygnalizować przerwę w obwodzie należy sprawdzić kabel ułożony w ogrodzie zwracając szczególną uwagę na wszelkie miejsca połączeń.

Jeżeli natomiast problem z ogrodzeniem jest w jakiś sposób związany z działaniem obroży należy po przygotowaniu pętli testowej podłączyć ją do nadajnika i przeprowadzić test obroży. W tym celu po uruchomieniu systemu na obwodzie testowym należy założyć na obrożę lampkę testową, która będzie nas informowała o podawaniu przez obrożę impulsu. Przeprowadzając test obroży należy bezwzględnie unikać kontaktu z elektrodami obroży. Lampka taka jest zazwyczaj dołączona do zestawu i wygląda jak zwykła dioda lub jest zatopiona w plastykowy element (często w kształcie trójkąta). Testując prawidłowe działanie obroży elektronicznej należy zakładać lampkę testową z dala od nadajnika i sprawdzać działanie obroży podchodząc i odchodząc od przewodu. Jeżeli obroża elektroniczna będzie przez dłuższy czas w strefie impulsu zawiesi ona swoje działanie dla bezpieczeństwa psa i wznowi je dopiero po opuszczeniu strefy działania systemu.

Obejrzyj również film, który pomoże Ci samodzielnie zdiagnozować stan Twojego systemu ogrodzenia dla psów.

Problem może się także pojawić kiedy przewód rozłożony po ogrodzie ma przerwaną otulinę. Wilgoć docierająca do kabla może zakłucać działanie centralki. Ważne jest zatem, aby dobrze zabezpieczyć przewód przed czynnikami zewnętrznymi. Dlatego właśnie sugerujemy klientom, aby umieszczali go pod powierzchnią ziemi.

Często pojawiają się także problemy wynikające ze stosowania złego zasilacza do centralki. Używanie zasilacza o nieodpowiednich parametrach może doprowadzić do uszkodzenia urządzenia.

Jeśli obroża Twojego psa nie będzie reagować kiedy powinna, w pierwszej kolejności sprawdź baterie lub poziom naładowania akumulatora w zależności od modelu ogrodzenia niewidzialnego.

Wróć do góry

Sprawdzamy czy nasza obroża antyszczekowa działa poprawnie

Jeżeli masz wątpliwości czy twoja obroża antyszczekowa działa poprawnie sprawdź przede wszystkim czy bateria w urządzeniu nie jest wyczerpana i czy obroża nie sygnalizuje niskiego stanu zasilania.

Jeżeli podejrzewasz, że pomimo sprawnej baterii obroża może nie działać poprawnie sprawdź czy została założona w prawidłowy sposób. W większości przypadków problemy z działaniem obroży przeciw szczekaniu dotyczą sytuacji zbyt luźnego założenia obroży niezgodnie z instrukcją użytkowania. Pamiętaj, że obrożę antyszczekową zakładamy kiedy pies stoi, a elektrody muszą mieć zapewniony dobry kontakt ze skórą psa (rozgrarnij dokładnie sierść). W niektórych przypadkach dla zapewnienia dobrego kontaktu elektrod ze skórą wymagane jest jej podgolenie w miejscu kontaktu.

Zanim zdecydujesz się jednak podgolić sierść psa sprawdź czy obroża poprawnie reaguje. W przypadku najpopularniejszych obroży działających na zasadzie czujnika wibracji krtani i impulsu elektrostatycznego należy sprawdzić czy obroża odpowiednio rozpoznaje wibracje. W tym celu należy na moment wyłączyć obrożę, ustawić obrożę na najniższy tryb pracy i zastosować lampkę kontrolną dołączoną do większości zestawów. Trzymając obrożę w sposób, który wykluczy kontakt elektrod z naszą skórą należy włączyć obrożę z założoną lampką kontrolną i przeprowadzić test “pilniczka”.

Po włączeniu obroży kilka razy przesuwamy pilniczkiem do paznokci po czujniku wibracji krtani (najczęściej umieszczony jest on w elektrodzie) unikając zwarcia z drugą elektrodą. Jeżeli lampka kontrolna zapala się oznacza to, że obroża prawidłowo podaje impuls korekcyjny i problem może tkwić w założeniu obroży. Test działania i sposób zakładania przykładowej obroży znajdziesz poniżej.

Niektóre obroże antyszczekowe zostały wyposażone w dwa niezależne czujniki odpowiedzialne za rozpoznanie szczekania lub wycia psa. W takiej sytuacji przeprowadzając test pilniczka należy jednocześnie dmuchnąć z niewielkiej odległości w mikrofon umieszczony w obroży co prezentuje poniższy film.

Wróć do góry

Montaż niewidocznego ogrodzenia dla psów

Jeżeli właśnie zakupiłeś niewidoczne ogrodzenie dla psów lub planujesz zmianę miejsc chronionych w ogrodzie lub rozbudowę systemu zajrzyj do naszego poradnika odnośnie możliwości ochrony przed ucieczkami psa lub jego aktywnością w określonych miejscach w ogrodzie. Możesz też zobaczyć przykładowe sposoby ułożenia przewodu w ogrodzie na naszej stronie informacyjnej o ogrodzeniach niewidzialnych.

Jeżeli po przeczytaniu poradnika oraz obejrzeniu przykładów nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania usiądź przed komputerem, otwórz stronę z poradnikiem i zadzwoń do naszej pomocy technicznej. Rozmawiając o konkretnym przykładzie łatwiej nam będzie zrozumieć Twój problem i udzielić właściwej podpowiedzi.

Tu znajdziesz: Poradnik niewidoczne ogrodzenie

Wróć do góry

Skuteczna tresura psa w systemie niewidoczne ogrodzenie

Do każdego systemu typu niewidoczne ogrodzenie dla psa dokładamy krótki wydrukowany poradnik omawiający wprowadzenie psa i jego szkolenie w systemie niewidoczne ogrodzenie.

Możesz również dodatkowo zapoznać się z przygotowanym materiałem video omawiającym jak powinna być prowadzona tresura psa w tego typu systemie aby osiągane efekty były jak najlepsze.

Wróć do góry

Jak sprawdzić czy obroża do tresury psa działa prawidłowo

W większości przypadków możesz sprawdzić czy obroża elektroniczna prawidłowo podaje impuls za pomocą dołączonej kontrolki. Występuje ona jako zwykła dioda lub dioda zatopiona w plastykowy element (często w kształcie trójkąta). Po założeniu kontrolki i naciśnięciu odpowiedniego przycisku w pilocie dioda powinna się zapalić potwierdzając podanie impulsu korekcyjnego.

Jeżeli pomimo wybrania na pilocie sygnału dźwiękowego lub opcji impulsu obroża nie reaguje prawidłowo i zgodnie z oczekiwaniami sprawdź czy jest prawidłowo zsynchronizowana z pilotem (szczegóły w instrukcji obsługi).

Wróć do góry

Jak zamontować drzwiczki dla psa lub kota

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem video który omawia montaż drzwiczek dla kota lub psa przygotowanym przez markę Staywell PetSafe.

Wybrane modele drzwiczek mogą być również instalowane w szybach lub grubych murach. Szczególnie polecamy markę Staywell która oferuje drzwiczki dla psów i kotów posiadające ramki po obu stronach i specjalne tunele służące do zabezpieczenia zwierzaka wewnątrz otworu.

Wróć do góry

Jak poprawnie założyć psu obrożę elektroniczną

Duża część problemów z użytkowaniem obroży elektronicznych związana jest z niewłaściwym sposobem zakładania obroży. W szczególności problem ten dotyczy elektronicznych obroży antyszczekowych, które do poprawnego działania wymagają bezwględnie właściwego kontaktu czujnika wibracji krtani, najczęściej umieszczonego w jednej z elektrod.

Aby mieć pewność, że obroża jest założona poprawnie, upewnij się, że:

Obroże elektroniczne zakładamy i dopasowywujemy do szyi psa kiedy pies stoi. Jeżeli założysz obrożę psu kiedy ten siedzi obroża nie będzie poprawnie założona i pojawi się zbyt duży luz pomiędzy skórą, a elektrodą.

Przed założeniem psu obroży należy starannie wyczesać miejsce kontaktu elektrod ze skórą psa. Zalecamy do tego celu szczotki Record, które skutecznie usuną zalegającą martwą sierść.

Pasek obroży powinien przebiegać możliwie blisko uszu psa, zaś sama obroża powinna być założona możliwie wysoko na szyi psa zwracając uwagę aby odbiornik obroży znajdował się pod pyskiem w centralnym punkcie. Stosując się do tej zasady zapewnisz lepszy kontakt czujnika krtani ze skórą.

Do poprawnego działania obroży elektronicznej wymagany jest dobry kontakt elektrod ze skórą, a co za tym idzie kluczową sprawą jest ścisłe dopasowanie obroży, po uprzednim rozgarnięciu sierści w miejscu styku elektrod ze skórą psa. Przy poprawnym założeniu obroży, pomiędzy pasek obroży, a skórę stojącego psa wejdzie na wcisk mały ludzki palec.

Zbyt luźno założona obroża nie będzie poprawnie działać, lub może powodować podrażnienia na skórze wynikające z ruchu odbiornika obroży na psie w trakcie przemieszczania się psa. Podobne objawy wystąpią w przypadku użytkowania obroży antyszczekowych. Zbyt luźno założona obroża może niepoprawnie rozpoznawać wibracje krtani i aktywować się przypadkowo np. podczas drapania się psa czy kiedy pies będzie się poruszał. Odpowiednie dopasowania obroży i dociśnięcie czujnika wibracji do skóry psa zapobiega niekontrolowanej bądź błędnej aktywacji tego typu obroży wynikającej z obcierania o sierść zbyt luźno dopasowanego czujnika.

Wróć do góry

Jak działają lokalizatory dla psów

Odnajdywanie psów za pomocą lokalizatorów, odbywa się w oparciu o różne systemy takie jak łączność radiowa, GPS lub GSM (z wykorzystaniem telemetrycznej/internetowej karty SIM). Najczęściej, urządzenia te pracują w połączeniu technologii np. GPS+GSM – GeoDog lub Aportuj, fale radiowe+GPS – Navidog. Są też takie, które opierają się tylko na jednej technologi np. radiowej – SportDog Stealth lub lokalizator firmy Num’Axes przeznaczony do lokalizacji psów polujących w norach.

Dokonując wyboru danego lokalizatora należy zwrócić uwagę na jego docelowe przeznaczenie, gdyż każdy system sprawdza się w innych warunkach. Główną role w doborze lokalizatora odgrywa zasięg uwarunkowany technologicznie. Systemy radiowe maja określony, przybliżony, maksymalny zasięg, zaś systemy oparte o technologię GPS ograniczone są tylko warunkami pogodowymi wpływającymi na odbiór sygnału z satelity.

Wróć do góry

Wysłanie produktu do serwisu

Przed wysłaniem produktu do naszego serwisu skontaktuj się z naszą pomocą techniczną pod numerem 661 453 919 (poniedziałek – piątek 9.00 – 17.00). Jeżeli nie uda się rozwiązać problemu telefonicznie wyślij produkt do naszego serwisu.

Aby skorzystać z naszego serwisu należy wydrukować i wypełnić formularz zgłoszenia.

Do zgłoszenia dołącz kopię gwarancji i dokumentu zakupu. Komplet prześlij na wskazany w zgłoszeniu adres. Postaramy się możliwie szybko odesłać Twój produkt.

Wróć do góry

 

Inne marki w naszej ofercie